Zalety wykorzystywania kodów QR w restauracji

Kody QR stają się coraz bardziej popularne jako najprostszy sposób zamawiania jedzenia w restauracji. Jak działają? Zasadniczo, kiedy klienci siadają przy stoliku w restauracji, mogą znaleźć umieszczony tam już kod QR z kilkoma prostymi instrukcjami.

Korzystając z aparatu w telefonie, klienci mogą otworzyć menu i bezpośrednio złożyć zamówienie. Dla restauracji ten uproszczony sposób zamawiania przynosi szereg korzyści. Firmy odnotowują średnio 35% wzrost sprzedaży w ciągu pierwszych 30 dni po wdrożeniu samoobsługowego zamawiania za pomocą kodów QR.

Wzrost liczby zamówień to nie jedyna korzyść z samoobsługowego zamawiania. Kody QR dają klientom większą kontrolę i niezależność, co dla większości okazało się pozytywne, dlatego przyjrzyjmy się liście korzyści wynikających z zastosowania kodów QR w Twoim biznesie. Jeśli nie wiesz, czym są kody QR, w tym artykule na poczytam.pl znajdziesz kompleksowy przewodnik czym jest kod QR i jak go stosować.

1. Obniżenie kosztów personelu

Jeśli klienci składają zamówienia autonomicznie, Twój personel może skupić się na innych zadaniach. Na przykład, w godzinach szczytu personel restauracji ma więcej czasu, aby zwracać uwagę na doświadczenie klienta i skupić się na jakości jedzenia, zamiast koncentrować się na bardziej transakcyjnych aspektach przyjmowania zamówień i płatności.

Może to pozwolić na posiadanie mniejszej liczby pracowników, a także może być szczególnie przydatnym rozwiązaniem w celu uzupełnienia siły roboczej, jeśli masz problemy ze znalezieniem wystarczającej liczby pracowników.

2. Większa sprzedaż

Zapewne doświadczyłeś tej chwili niepewności, gdy kelner podchodzi do Twojego stolika i pyta, co chciałbyś zamówić. Być może decydujesz się na dwie pozycje, a nawet chcesz obu, ale z jakiegoś powodu zamawiasz pierwszą pozycję, którą widzisz w menu. A może w połowie posiłku masz ochotę na coś ekstra, ale nie widzisz kelnera na czas. Dzięki cyfrowym menu i samoobsługowemu zamawianiu, tego typu sytuacje można łatwo rozwiązać.

Dzięki cyfrowym menu i samoobsługowym zamówieniom, tego typu sytuacje można łatwo rozwiązać dla klientów, a nawet zwiększyć sprzedaż, pozwalając klientom na zarządzanie własnymi transakcjami.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na to, że restauracje odnotowują wyższą sprzedaż po wdrożeniu kodów QR jest to, że mając natychmiastowy dostęp do menu i rachunku, klienci zamawiają i płacą szybciej niż wcześniej, dzięki czemu spędzają w sklepie mniej czasu. Dzięki temu restauracje mogą obsłużyć więcej klientów dziennie.

Kody QR pozwalają klientom na większą swobodę i można zauważyć, że zmienia się nieco zachowanie klientów przy zamawianiu. Klienci czują się bardziej komfortowo eksplorując menu, co pomoże Ci lepiej zrozumieć czego szukają Twoi klienci.